Pazartesi, Kasım 20, 2006

Sonuçlar

Bu yarışmada böylece bitti. Tabii benim başarılı tarih seçimim sayesinde katlımım 2 kişi ile sınırlı kaldı ama ne yapalım artık. Yinede sonuçlar ilk yarışmaya göre daha iyi. Gerçi ikiside ilk yarışmanın galibini geçecek durumda olmasada iki güzel oyun.

Ozan "ozmoz" Ekinci "Kalbin Kitabı" ve Eren "erengy" Okka "Dört Kitap" adlı oyunlarıyla katıldılar
Sıralama şöyle:

  1. Dört Kitap - Eren Okka
  2. Kalbin Kitabı - Ozan Ekinci

Oyunları birazda yakından inceleyelim.

Dört Kitap

Bu yarışmanın birincisi olan Dört Kitap basit bir zeka oyunu. Temel olarak bilgisayarın bize gösterdiği sırayla kitapları seçmemiz gerekiyor. Her tur bu iş daha da zorlaşıyor. Ve lorem ipsum espiriside hoş. Bunun yanında tekrar eden oynayış bir eksi. Ama yinede oyunda bir bütünlük hissi var, eksik kalan birşey hissetmiyorsunuz. Sonuçta 5-10 dakikalık küçük zevkli bir oyun olmuş.

Kalbin Kitabı

Karanlık ama masalsı bir havası olan bu oyunda Kalbin kitabını arayan bir kızı yönetiyoruz. Yolda iskeletlerden kaçınıyoruz. Basit bir oynanış, güzel müzik ve karanlık ortam hoş bir hava yaratmış. Ama bunun burada kalması üzücü. Daha iyi grafikler demiyorumda, daha çok detay eklenseymiş çok hoş bir ortam oluşabilirmiş. Ayrıca oyunun hikayesininde hiç derinliği yok, oysa ki bunu eklemenin teknik bir zorluğu yok. Hikayeyi daha detaylı tutabilirdi. Geriye kalan birkaç ufak teknik sorunu ise görmezden geliyoruz(başka bilgisayarda denemedim, o yüzden sorun benden kaynaklanıyorda olabilir). Bütün bunlardan sonra üzülerek bu oyuna 2.liği veriyoruz. Ama şurası açık ki biraz üzerine eğilme ve güzel bir senaryo ve iyi bir tasarımla çok güzel olabilecek bir oyun.

Katılan herkese tekrar teşekkürler. Bu seferki yarışmada katılım az bile olsa açıkcası 2 tam oyun görmek beni çok mutlu etti. Bir dahaki yarışmanın daha iyi olması için daha çok çalışacağım. Sizde emeklerimi boşa çıkarmayıp oyun yapın :).

Yarışmanın üçüncü ayağıdan önce yine çeşitli kural değişikliklerie gideceğim. Bu sefer amacım katılımın yüksek olacağı ama daha iyi hazırlanmış kurallara sahip bir yarışma sunabilmek.

9 Comments:

At 5:47 ÖS, Anonymous Adsız said...

O kadar iyi bir takipçiyim ki download URLlerinin ~ karakteri unutulmuş halini gördüm ve sen düzeltmeden kendim ekleyerek download ettim oyunları. Şimdi biraz oyniip yorum yapiim bare :)

 
At 6:58 ÖS, Anonymous Adsız said...

walla gene katılamadım, vizeydi ödevdi takip bile edemedim :(

 
At 7:46 ÖS, Anonymous Adsız said...

Kazanmışım!?

Gerçi iki kişi katılmış, öhöm.

(:

 
At 9:32 ÖS, Blogger fredi said...

Zamanlama gerçekten inanılmaz kötüydü benim açımdan. Tam sınav dönemine denk geldi. Kafamda da güzel bir fikir vardı halbuki. Neyse sonraki yarışmalara katılırım artık. Ragnor'cuğum biraz daha dikkat etsen diyorum şu sınav dönemlerine genel olarak benzerdir yani tüm okullarda :)

 
At 10:29 ÖS, Blogger Retromaster said...

Umarım daha çok katılımlar olur. Full support sana ragnor!

 
At 10:58 ÖS, Anonymous Adsız said...

Evet, sonunda evde rahat rahat inceleme fırsatı buldum oyunları. Birkez daha 2d bir oyunun birinci olması hoşuma gitti. Ama içimden bir ses bu son diyor. Her iki yarışmada da 3d engine kullanma yeteneği olan insanlar katılım gösterdi. Ne yazık ki oyunu tamamlamak için yeterli vakitleri kalmamıştı. Bundan sonraki yarışmalarda sürenin de uzamasıyla sağlam 3d oyunlar göreceğimize inanıyorum ben.

Eren'i tebrik ediyorum. Yaptığı oyunun basit bir oyun olmasının yanı sıra kısa sürede bitirebileceği bir oyun seçmiş olması ve gerçekten bitirmiş olması birinciliği hak etmesini sağlamış. Oyunu da zevkle oynadım. Visual Basic olması da ayrıca hoşuma gitti. Sourceları yayınlaması da hoş bir olay (yarışma kurallarınca mecbur olduğunu sanıyordum ama diğer oyunun sourceları eksik sanırım).

Gelelim Ozan'ın oyununa. Map generation ve boşluğa düştükten sonra kameranın top view'a geçmesi gibi özellikler hoşuma gitti. Oyun Eren'inkinden daha büyük bir proje bu kesin. Ancak bitmemiş olması ve hatta henüz oynanabilirlik kazanmamış olması da cabası. Bu yüzden ezilmeden yenilmeyi hak etmiş diyebiliriz.

Türkiye'de başlanan her oyun projesi beni mutlu ettiği gibi iptal olan her proje de üzmüştür. Onun için irili ufaklı bu yarışmaya katılım gösteren herkese, özellikle de oyunlarını bitiren arkadaşlara teşekkür ederim. Ozan'ın da oyununun bitmiş halini görmeyi çok isterim.

 
At 7:45 ÖS, Blogger tesla said...

Ragnor harika adamsın. Bu seferkine çok katılmak istedim ama burdaki birkaç arkadaşın derdinden bende de var. Evet vize mize.. vize filan koymaz da lab odevi bir başka oluyor. 7d6 bile yandı sanırım.

Ama yapan her şeye vakit buluyor, o yüzden oyun yapanlara da, yapmayı deneyenlere de, Ragnor'a da tebrikler.

 
At 6:18 ÖS, Anonymous Adsız said...

Arkadaşlar bende oyun yapımcısıyım. sizin yaptığınız resmen saçmalık. spastik özürlüler 1. sınıf testi benzeri oyuna 1.lik vermişsiniz. ama 3d grafiklere sahip bir oyuna sonunculuğu layık görmüşsünüz. Normal bir insan 1. olan oyunu yaparsa ben bu oyunu yaptım diyip insan içine çıkamaz.

 
At 5:38 ÖS, Blogger Ragnor said...

Yukarıdaki mesajı silmeyeceğim. Hatta bu kaba davranış sonucunda anonim mesaj yollanmasınıda kaldırmayacağım.

Sizden ricam kendi adını bile veremezken, başkalarına adice hakaretler etmekten çekinmeyen bu şahsı umursamamanız.

Anonim mesajlar bu gibi kötüye kullanımlar artmadığı sürece kaldırılmayacak, birileri kötüye kullanıyor diye çeşitli özgürlüklerin kaldırılmasını istemiyorum ama mecbur kalırsam yaparım.

 

Yorum Gönder

<< Home